ERZİNCAN TOBB BİNALİ YILDIRIM KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ OKULUM 7/24 PROJESİ

ERZİNCAN TOBB BİNALİ YILDIRIM KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ OKULUM 7/24 PROJESİ

01.03.2022 265

ERZİNCAN TOBB BİNALİ YILDIRIM KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

OKULUM 7/24 PROJESİ

 

Tematik Alan: Akademik Gelişim ve Bilimsel Faaliyet

Kategorik Alan: Sınav Soru Rehberliği (Eğitim Koçluğu)

Amaç: Projemizin başlıca hedefi öğrencilerimizin okulda mümkün olduğunca fazla zaman geçirmelerini sağlamak, okul dışındaki zamanlarını ise eğitsel faaliyetlerle değerlendirmelerine yardımcı olmak, böylelikle akademik başarılarını artırmaktır. Ayrıca özellikle gençler için bir cazibe merkezi olan ve hayatımızda kapladığı alan her geçen gün artan internetin ve akıllı mobil cihazların öğrencinin akademik gelişimine katkı sağlaması, öğrencinin okul saatleri dışında da eğitim ve öğretimden kopmaması ve buna bağlı olarak da okul aidiyetinin güçlendirilmesi çalışmanın temel amacını teşkil etmektedir.  Okulumuzun "SINAVA KADAR BİZE TATİL YOK!" sloganıyla projenin hedef kitlesini 12. sınıf öğrencilerimiz başta olmak üzere 11 ve 10. sınıf öğrencilerimiz oluşturmaktadır.   

Faaliyetler: Proje kapsamında 12. sınıf öğrencilerimiz başta olmak üzere 11 ve 10. sınıf öğrencilerimiz okul derslerine ek olarak hafta içi 16:00-18:30, hafta sonu 08:30-15:30 saatleri arasında Destekleme ve Yetiştirme Kurslarıyla desteklenmekte, kurs saatlerinin akabinde listelere isim yazdırmak suretiyle geliştirilen randevu sistemiyle öğretmenleriyle bire bir soru çözümü yapabilmekte, ayrıca Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih ve Coğrafya branş öğretmenleriyle oluşturulan Whatsapp ve BIP gruplarında günün her saatinde online soru çözümü yapabilmektedirler. Çözülen sorular grupta bulunan branş öğretmenleri ve öğrenciler tarafından tartışılıp analiz edilmekte, böylece grup çalışması ve akran eğitimi imkanı da elde edilmektedir. Bu faaliyetlere ek olarak 1. ve 2. dönem birer haftalık ara tatillerde, sömestir tatilinin ilk haftasında ve yaz tatilinde Haziran ve Ağustos aylarında öğretmenlerimiz tarafından gönüllülük esasıyla fahri olarak etüt ve soru çözüm kampları yapılmakta, öğrencilerimiz 08:00-17:00 saatleri arasında diledikleri zaman okulumuzda bireysel etüt çalışması yapabilmekte ve istedikleri soruları randevu sistemiyle etüt merkezimizdeki öğretmenlerine çözdürebilmektedirler. Ayrıca 12. sınıf öğrencilerimiz okulumuzda yıl içerisinde 30 TYT, 30 AYT olmak üzere toplam 60, 11. sınıf öğrencilerimiz 5 TYT, 5 AYT toplam 10, 9 ve 10. sınıflar ise 3'er TYT ve 3'er AYT olmak üzere toplam 6'şar deneme sınavına girmekte, bu denemelerin öğrenci bazlı değerlendirmeleri sınavın uygulandığı gün hem öğrencilerle hem de öğrenci velileriyle paylaşılmakta, öğrenci takip sürecine veli de dâhil edilmektedir. Ara tatil, sömestir tatili, yaz tatili ve kurs dönemi sonlarında öğrencilerimizin moral ve motivasyonlarını artırmak amacıyla şehir içinde veya şehir dışında turistik bölgelere geziler düzenlenmekte, gerek okul içinde gerekse okul dışında çeşitli sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerle öğrencilerimiz psikolojik anlamda da desteklenmektedir.

Sonuç: Nihai amacı; okulun öğrenci algısındaki yerini olumlu şekilde değiştirmek olan projemiz neticesinde istisnasız tüm öğrencilerimizin okul aidiyetlerinin güçlendiği, içine kapanık ve soru sormaktan çekinen öğrencilerimizin dahi öğretmenlerini daha yakın hissederek sorularını ve sorunlarını paylaştıkları gözlemlenmiştir. Ayrıca yoğunlaştırılmış bu eğitsel süreç yine tüm öğrencilerimizin akademik başarılarına olumlu şekilde yansımış ve yapılan deneme analizlerinde neredeyse tüm öğrencilerimizin net ortalamalarında artış olduğu saptanmıştır. Velilerimiz de sürecin içinde bulunduklarından öğrencilerindeki gelişimi yakinen müşahede fırsatı bulmuş ve memnuniyetlerini dile getirmişlerdir. Öğrencilerimizin kurs merkezlerine veya özel derse ihtiyaç duymalarının da önüne geçilmiştir. DYK kurslarımıza öğrencilerimizin katılım oranı %96, 2021 YKS sonucunda yüksek öğretime yerleştirme oranımız ise %55 olarak gerçekleşmiştir. Projemizin en önemli sonuçlarından biri de öğrencilerimizin akıllı mobil cihazlarını daha çok eğitsel faaliyetler ve akademik gelişimleri için kullanmalarını sağlaması olmuştur. Yoğunlaştırılmış eğitim çalışmalarının ardından yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerle de öğrencilerimizin hissettikleri stres ve kaygının azaltılması sağlanmıştır.

Öneriler: İçinde bulundukları gelişim evresinin bir sonucu olarak gençler, güçlü bir rehberlikle desteklenmeyip yalnız bırakıldıklarında, sahip oldukları potansiyeli değerlendirememekte ve maalesef başarıyı yakalayamamaktadırlar. Eğitim sürecinin en önemli ve en kritik dönemi olan lise döneminde öğrencilerimiz mümkün olduğunca eğitsel faaliyetlerle meşgul olmalı, zamanları ve enerjileri doğru alanlara kanalize edilmelidir. Sosyo-ekonomik açıdan toplumun çok farklı kesimlerinden gelen öğrenciler, özellikle okul dışında veya aile ortamında gereken desteği alamayabilmektedirler. Bu riski en aza indirmek için; 12. sınıflar başta olmak üzere, öğrencilerin okulda geçirdikleri zamanı mümkün olduğunca artırmanın, okul dışında da eğitimden, okuldan ve öğretmenlerinden kopmamalarını sağlamanın çok önemli olduğunu, bununla birlikte yaşadıkları yoğun sürecin altında ezilmemeleri için de çeşitli sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerle desteklenmeleri gerektiğini düşünmekteyiz.


01-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-202201-03-2022